Legislație MAI, Civică, Logică și Raționament pentru Admitere la Școala de Poliție / Jandarmi 2025
STATUS CURENT
Preț
Începe acum!
Primul program complet de pregătire la Educație Civică, Logică, Legislație pentru admitere la Școala de Poliție Câmpina / Cluj / Oradea. Conține atât teorie (sinteze + lecții videeo), cât și grile rezolvate și explicate. Cuprinde exact TOATĂ MATERIA necesară pentru admitere la școlile MAI (Școala de Poliție / Frontieră / Jandarmi), nici mai mult, nici mai puțin.
- Accesați acest link pentru a intra în grupul WhatsApp Admitere Școala Poliție / Jandarmi 2025: https://chat.whatsapp.com/Drejz5mE3L87WQH02ezfJt
Despre autor
(informații relevante)
- Profesor de logică și psihologice la liceu și educație civică și cetățenească la gimnaziu, cu o carieră începută în anul 2000;
- Psiholog cu aproape 25 de ani de experiență în testarea psihologică, recrutarea și selecția personalului;
- Absolvent al cursurilor de Legislație, Drept Constituțional și Drept Umanitar Internațional în cadrul Academiei Forțelor Terestre;
- Activist civic în cadrul Asociației Pro Democrația și a Asociației Branches;
- Coordonatorul platformelor de pregătire pentru admitere în MAI și a cursurilor de pregătire pentru testarea psihologică și a cursului de Educație Civică, Logică, Legislație pentru admitere la poliție și jandarmi.
Cursul este parte a pachetului complet de pregătire interactivă pentru admitere la Școala de Agenți de Poliție. Acesta este conform programei și bibliografiei oficiale și actualizate. Este structurat pe trei secțiuni mari:
- Educație Civică și Cetățenească: drepturile omului conform DUDO (1948), Convenției Europene a Drepturilor Omului (1950), Constituției României, combaterea discriminării.
- Legislație specifică MAI (poliție, jandarmi, poliția de frontieră):
- legislația de organizare și funcționare a Ministerului Afacerilor Interne;
- legislația de organizare și funcționare a Poliției Române, Jandarmeriei Române, Poliției de Frontieră;
- Statutul Cadrelor Militare, Statutul Polițistului, Codul Deontologic al Polițistului.
- Logică și Argumentare: Termenii, Propoziția, Raționamente.
Pentru o mai bună comunicare în cadrul programului interactiv de pregătire la educație civică, logică și legislație MAI pentru admitere la poliție,
vă rugăm să citiți cu atenție
- capitolul PREGĂTIRE INTERACTIVĂ
- în acest capitol aveți și linkul de acces la ședințele de pregătire interactivă.
- instrucțiunile de utilizare a acestui program de pregătire.
să vă înscrieți în grupurile noastre și să citiți anunțurile fixate în partea de sus a acestora:
- Telegram: https://t.me/Admitere_Politie_Campina
- Facebook: https://www.facebook.com/groups/admitere.scoala.de.politie.campina.cluj.oradea/
Mult succes în pregătire la Educație Civică, Logică, Legislație MAI – admitere la Școala de Poliție Câmpina, Cluj, Oradea!
Aici ai tot ce îți trebuie pentru a lua notă maximă la Educație Civică și Cetățenească, Legislație MAI și Logică la admiterea la școlile MAI. Apasă pe textele în albastru pentru a fi redirecționat exact către fiecare element din materia necesară. Grilele de Legislație, Logică și Educație Civică sunt după fiecare capitol / lecție în parte.
Educaţie civică şi cetăţenească, exerciţii de evaluare a capacităţii de analiză şi sinteză, precum şi exerciţii privind deprinderea raţionamentului logic – 15% din nota finală
Tematică:
- Apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale;
- Drepturi ale cetățenilor și respectarea principiului egalității între aceștia;
- Forme de discriminare și sancționarea acestora;
- Argumentarea și structura argumentării;
- Termenii: caracterizare generală (definire, tipuri de termeni), raporturi între termeni;
- Propoziții categorice: tipuri de propoziții categorice, raporturi logice între propoziții categorice;
- Raționamente: caracterizare generală (definire, structură) – tipuri de raţionament: raționamente deductive imediate cu propoziții categorice (obversiunea, conversiunea), raționamente deductive mediate (silogismul – caracterizare generală, figuri și moduri silogistice, verificarea validității silogismelor) și raționamente nedeductive (inducția completă și inducția incompletă);
- Utilizarea unor raționamente adecvate în luarea deciziilor;
- Stabilirea unor corelații între întemeierea deciziilor, acțiune și consecințele acestora.
Bibliografie:
- Declaraţia Universală a Drepturilor Omului din 10 decembrie 1948 (emitent Organizaţia
Naţiunilor Unite); - Convenţia din 4 noiembrie 1950 pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor
fundamentale, actualizată (Titlul I Drepturi şi libertăţi); - Constituția României (Titlul II Drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale);
- OG 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată,
cu modificările și completările ulterioare (Capitolul I și capitolul II – art. 6-15)
Legislaţia specifică Ministerului Afacerilor Interne, precum şi a instituţiilor politice ale statului – 20% din nota finală
A. Tematică – Legislație specifică MAI
- Ministerul Afacerilor Interne – organizare, funcționare, atribuții;
- Poliția Română – organizare, funcționare, atribuții;
- Poliția de Frontieră Română – organizare, funcționare, atribuții;
- Jandarmeria Română – organizare, funcționare, atribuții;
- Drepturi și obligații ale personalului MAI;
- Etica și deontologia personalului Ministerului Afacerilor Interne.
B. Tematică – Instituţii politice ale statului:
- Parlamentul României;
- Preşedintele României;
- Guvernul României;
- Administrația publică;
- Autoritatea judecătorească.
Bibliografie:
- Constituția României (Titlul III);
- Legea 80/ 1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
(Capitolul II); - Legea 360/ 2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare
(Capitolul III); - Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcționarea Poliției Române, cu modificările și
completările ulterioare (capitolele I – V); - Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 104/ 2001 privind organizarea şi funcționarea Poliției
de Frontieră Române, cu modificările și completările ulterioare (capitolele I – VI); - Legea nr. 550/2004 privind organizarea şi funcționarea Jandarmeriei Române, cu modificările
și completările ulterioare (capitolele I – V); - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare; - Hotărârea de Guvern nr. 991/2005 pentru aprobarea Codului de etică și deontologie al
polițistului.
Sunt recomandate toate manualele școlare alternative, elaborate și aprobate prin ordinele Ministerului Educației, aflate în vigoare în anul școlar 2023 – 2024, din materia cărora se stabilesc subiectele de concurs. Subiectele nu vizează conţinutul unui manual anume.
Surse de Legislație gratuită pentru Admitere la Școlile de Poliție, Frontieră, Jandarmi
- Constituția României: https://www.presidency.ro/ro/presedinte/constitutia-romaniei
- Legea 80/ 1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/6151
- Legea 360/ 2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/36819
- Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcționarea Poliției Române, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/223421
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 104/ 2001 privind organizarea şi funcționarea Poliției de Frontieră Române, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/29274
- Legea nr. 550/2004 privind organizarea şi funcționarea Jandarmeriei Române, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/57610
- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/81819
- Hotărârea de Guvern nr. 991/2005 pentru aprobarea Codului de etică și deontologie al polițistului: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/64812
- OG 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/24129
- Laptop, desktop sau cel puțin tabletă; funcționează și pe smartphone, dar cea mai bună experiență este pe un ecran mai mare.
- O conexiune de internet puternică și stabilă.
- Microfonul să fie activat.
- Un caiet de notițe.
Capitolele vor fi accesibile pe platformă imediat după ce le parcurgem în ședințe interactive, indiferent de data care apare mai jos.
You must log in and have started this curs to submit a review.
Cuprins / Conținut Curs
Rating și Recenzii


Inainte sa incep pregatirea pe acesta platforma nu aveam asteptari prea mari. Ulterior, m-am bucurat ca am ales corect cu cine sa ma pregatesc pentru acest examen, am invatat foarte multe intr-un timp foarte scurt, si am ramas surprins placut de complexitatea cursurilor de pe platforma.
am fost in fortele speciale sunt pregatit in toate domeniile posibile si imposibile teste pshihologice , legslative , sunt destul de antrenat fara a mai trece inca alte teste peste cele 72 teste psiholocice
cu stima george