Legislație specifică MAI, Educație Civică și Cetățenească, Logică și Raționament pentru Admitere la Școala de Agenți de Poliție Câmpina / Oradea / Cluj și Școala de Subofițeri de Jandarmi Drăgășani / Fălticeni
Primul program complet de pregătire la Educație Civică, Logică, Legislație pentru admitere la Școala de Poliție Câmpina / Cluj / Oradea. Conține atât teorie (sinteze + lecții videeo), cât și grile rezolvate și explicate. Cuprinde exact TOATĂ MATERIA necesară pentru admitere la școlile MAI (Școala de Poliție / Frontieră / Jandarmi), nici mai mult, nici mai puțin.
- Accesați acest link pentru a intra în grupul WhatsApp Admitere Școala Poliție / Jandarmi 2025: https://chat.whatsapp.com/Drejz5mE3L87WQH02ezfJt
Despre autor
(informații relevante)
- Profesor de logică și psihologice la liceu și educație civică și cetățenească la gimnaziu, cu o carieră începută în anul 2000;
- Psiholog cu aproape 25 de ani de experiență în testarea psihologică, recrutarea și selecția personalului;
- Absolvent al cursurilor de Legislație, Drept Constituțional și Drept Umanitar Internațional în cadrul Academiei Forțelor Terestre;
- Activist civic în cadrul Asociației Pro Democrația și a Asociației Branches;
- Coordonatorul platformelor de pregătire pentru admitere în MAI și a cursurilor de pregătire pentru testarea psihologică și a cursului de Educație Civică, Logică, Legislație pentru admitere la poliție și jandarmi.
Cursul este parte a pachetului complet de pregătire interactivă pentru admitere la Școala de Agenți de Poliție. Acesta este conform programei și bibliografiei oficiale și actualizate. Este structurat pe trei secțiuni mari:
- Educație Civică și Cetățenească: drepturile omului conform DUDO (1948), Convenției Europene a Drepturilor Omului (1950), Constituției României, combaterea discriminării.
- Legislație specifică MAI (poliție, jandarmi, poliția de frontieră):
- legislația de organizare și funcționare a Ministerului Afacerilor Interne;
- legislația de organizare și funcționare a Poliției Române, Jandarmeriei Române, Poliției de Frontieră;
- Statutul Cadrelor Militare, Statutul Polițistului, Codul Deontologic al Polițistului.
- Logică și Argumentare: Termenii, Propoziția, Raționamente.
Pentru o mai bună comunicare în cadrul programului interactiv de pregătire la educație civică, logică și legislație MAI pentru admitere la poliție,
vă rugăm să citiți cu atenție
- capitolul PREGĂTIRE INTERACTIVĂ
- în acest capitol aveți și linkul de acces la ședințele de pregătire interactivă.
- instrucțiunile de utilizare a acestui program de pregătire.
să vă înscrieți în grupurile noastre și să citiți anunțurile fixate în partea de sus a acestora:
- Telegram: https://t.me/Admitere_Politie_Campina
- Facebook: https://www.facebook.com/groups/admitere.scoala.de.politie.campina.cluj.oradea/
Mult succes în pregătire la Educație Civică, Logică, Legislație MAI – admitere la Școala de Poliție Câmpina, Cluj, Oradea!
Aici ai tot ce îți trebuie pentru a lua notă maximă la Educație Civică și Cetățenească, Legislație MAI și Logică la admiterea la școlile MAI. Apasă pe textele în albastru pentru a fi redirecționat exact către fiecare element din materia necesară. Grilele de Legislație, Logică și Educație Civică sunt după fiecare capitol / lecție în parte.
Educaţie civică şi cetăţenească, exerciţii de evaluare a capacităţii de analiză şi sinteză, precum şi exerciţii privind deprinderea raţionamentului logic – 15% din nota finală
Tematică:
- Apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale;
- Drepturi ale cetățenilor și respectarea principiului egalității între aceștia;
- Forme de discriminare și sancționarea acestora;
- Argumentarea și structura argumentării;
- Termenii: caracterizare generală (definire, tipuri de termeni), raporturi între termeni;
- Propoziții categorice: tipuri de propoziții categorice, raporturi logice între propoziții categorice;
- Raționamente: caracterizare generală (definire, structură) – tipuri de raţionament: raționamente deductive imediate cu propoziții categorice (obversiunea, conversiunea), raționamente deductive mediate (silogismul – caracterizare generală, figuri și moduri silogistice, verificarea validității silogismelor) și raționamente nedeductive (inducția completă și inducția incompletă);
- Utilizarea unor raționamente adecvate în luarea deciziilor;
- Stabilirea unor corelații între întemeierea deciziilor, acțiune și consecințele acestora.
Bibliografie:
- Declaraţia Universală a Drepturilor Omului din 10 decembrie 1948 (emitent Organizaţia
Naţiunilor Unite); - Convenţia din 4 noiembrie 1950 pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor
fundamentale, actualizată (Titlul I Drepturi şi libertăţi); - Constituția României (Titlul II Drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale);
- OG 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată,
cu modificările și completările ulterioare (Capitolul I și capitolul II – art. 6-15)
Legislaţia specifică Ministerului Afacerilor Interne, precum şi a instituţiilor politice ale statului – 20% din nota finală
A. Tematică – Legislație specifică MAI
- Ministerul Afacerilor Interne – organizare, funcționare, atribuții;
- Poliția Română – organizare, funcționare, atribuții;
- Poliția de Frontieră Română – organizare, funcționare, atribuții;
- Jandarmeria Română – organizare, funcționare, atribuții;
- Drepturi și obligații ale personalului MAI;
- Etica și deontologia personalului Ministerului Afacerilor Interne.
B. Tematică – Instituţii politice ale statului:
- Parlamentul României;
- Preşedintele României;
- Guvernul României;
- Administrația publică;
- Autoritatea judecătorească.
Bibliografie:
- Constituția României (Titlul III);
- Legea 80/ 1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
(Capitolul II); - Legea 360/ 2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare
(Capitolul III); - Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcționarea Poliției Române, cu modificările și
completările ulterioare (capitolele I – V); - Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 104/ 2001 privind organizarea şi funcționarea Poliției
de Frontieră Române, cu modificările și completările ulterioare (capitolele I – VI); - Legea nr. 550/2004 privind organizarea şi funcționarea Jandarmeriei Române, cu modificările
și completările ulterioare (capitolele I – V); - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare; - Hotărârea de Guvern nr. 991/2005 pentru aprobarea Codului de etică și deontologie al
polițistului.
Sunt recomandate toate manualele școlare alternative, elaborate și aprobate prin ordinele Ministerului Educației, aflate în vigoare în anul școlar 2023 – 2024, din materia cărora se stabilesc subiectele de concurs. Subiectele nu vizează conţinutul unui manual anume.
Surse de Legislație gratuită pentru Admitere la Școlile de Poliție, Frontieră, Jandarmi
- Constituția României: https://www.presidency.ro/ro/presedinte/constitutia-romaniei
- Legea 80/ 1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/6151
- Legea 360/ 2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/36819
- Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcționarea Poliției Române, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/223421
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 104/ 2001 privind organizarea şi funcționarea Poliției de Frontieră Române, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/29274
- Legea nr. 550/2004 privind organizarea şi funcționarea Jandarmeriei Române, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/57610
- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/81819
- Hotărârea de Guvern nr. 991/2005 pentru aprobarea Codului de etică și deontologie al polițistului: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/64812
- OG 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/24129
- Laptop, desktop sau cel puțin tabletă; funcționează și pe smartphone, dar cea mai bună experiență este pe un ecran mai mare.
- O conexiune de internet puternică și stabilă.
- Microfonul să fie activat.
- Un caiet de notițe.
Capitolele vor fi accesibile pe platformă imediat după ce le parcurgem în ședințe interactive, indiferent de data care apare mai jos.
Cuprins / Conținut Curs
Rating și Recenzii
Inainte sa incep pregatirea pe acesta platforma nu aveam asteptari prea mari. Ulterior, m-am bucurat ca am ales corect cu cine sa ma pregatesc pentru acest examen, am invatat foarte multe intr-un timp foarte scurt, si am ramas surprins placut de complexitatea cursurilor de pe platforma.
Recomand cu mare încredere! Domnul profesor a dat dovadă de profesionalism, seriozitate și implicare 100%! Materia este foarte bine stucturată și la orele interactive domnul profesor explică pe înțelesul tuturor!
am fost in fortele speciale sunt pregatit in toate domeniile posibile si imposibile teste pshihologice , legslative , sunt destul de antrenat fara a mai trece inca alte teste peste cele 72 teste psiholocice
cu stima george