Itemi: 60
Timp de lucru: 180 de minute
0 din 60 Întrebări finalizat
Grile :
Ai finalizat deja înainte test . Nu îl poți parcurge din nou.
Test is loading…
You must sign in or sign up to start the test.
Trebuie să finalizezi mai întâi următoarele:
Ai răspuns corect la 0 din 60 Întrebări
Timpul tău:
Time has elapsed
Ai obținut 0 din 0 point(s), (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Scorul mediu al celorlalți candidați |
|
Scorul tău |
|
Conform prevederilor Legii nr. 218/2002, privind organizarea și funcţionarea Poliţiei Române, Poliţia Română are ca atribuţii principale:
Conform prevederilor Legii nr. 218/2002, privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, Autoritatea Teritorială de Ordine Publică își desfășoară activitatea în interesul comunităţii şi este un organism cu rol:
Având în vedere prevederile Legii nr. 218/2002, privind organizarea și funcţionarea Poliţiei Române, polițistul este obligat să intervină şi în afara orelor de program, a atribuţiilor sale de serviciu şi a competenţei teritoriale a unităţii din care face parte în următoarele situaţii:
Potrivit H.G. nr. 991/2005 pentru aprobarea Codului de etică şi deontologie al poliţistului, unul din principiile care guvernează conduita profesională a poliţistului, este:
Potrivit Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, constituie abatere disciplinară, dacă nu a fost săvârşită în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerată infracţiune, următoarea faptă săvârşită de poliţist, comisă cu vionovăţie:
Conform Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, acesta poate fi recompensat prin:
Conform Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, în cazul contestării aplicării unei sancțiuni disciplinare, decizia motivată a șefului unităţii ierarhic superioare se comunică polițistului sancționat disciplinar în termen de:
Concepţia unitară de organizare, funcţionare şi acțiune a structurilor de ordine publică ale Poliţiei Române, aprobată prin Dispoziţia I.G.P.R. nr. 123/2012, precizează că secţia de poliţie rurală este structura care coordonează activitatea mai multor poliţii comunale/posturi de poliţie comunală, grupate în funcţie de:
Conform Concepţiei unitare de organizare, funcţionare și acţiune a structurilor de ordine publică ale Poliţiei Române, la subunitățile unde nu există ofiţer pentru coordonarea activităţii de cercetare penală desfăşurată de poliţiştii de proximitate, atribuţiile acestuia vor fi îndeplinite de:
Poliţistul de proximitate, conform Concepţiei unitare de organizare, funcţionare şi acţiune a structurilor de ordine publică ale Poliţiei Române, are, în principal, următoarele atribuţii:
Şeful biroului sau formaţiunii de ordine publică din mediul urban coordonează întreaga activitate de ordine publică de pe teritoriul subunităţii din care face parte şi are, în principal, următoarele atribuţii:
Ofiţerul desemnat pentru coordonarea activităţii de cercetare penală desfăşurată de poliţiştii de proximitate are următoarele atribuţii:
Conform Concepţiei unitare de organizare, funcționare şi acţiune a structurilor de ordine publică ale Poliţiei Române, agentul de siguranță publică are, în principal, următoarele atribuţii:
Având în vedere Concepţia unitară de organizare, funcţionare şi acţiune a structurilor de ordine publică ale Poliţiei Române, șeful secţiei de poliţie rurală are, în principal, următoarele atribuţii:
Conform Concepţiei unitare de organizare, funcţionare şi acţiune a structurilor de ordinepublică ale Poliţiei Române, şeful poliţiei comunale / postului de poliţie comunal, pe lângă atribuţiile specifice ajutorului şefului de post, va desfăşura şi următoarele activităţi:
Având în vedere Concepţia unitară de organizare, funcţionare şi acţiune a structurilor de ordine publică ale Poliţiei Române, evidenţele şi documente necesare îndeplinirii atribuţiilor de serviciu la nivelul biroului sau formaţiunii de ordine publică sunt următoarele:
Conform prevederilor O.M.A.I. nr. 60/2010, privind organizarea şi executarea activităţilor
de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, cu ocazia acțiunilor organizate în zone cu potenţial
criminogen ridicat, instruirea efectivelor angrenate se efectuează de către:
Conform prevederilor O.M.A.I. nr. 60/2010, privind organizarea şi executarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, numărul schimburilor şi intervalul orar al acestora se
stabilesc în funcţie de evoluţia situaţiei operative de către:
Conform prevederilor O.M.A.I. nr. 60/2010, privind organizarea şi executarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, zonele de siguranță publică se stabilesc prin dispoziţie de către:
Având în vedere prevederile O.M.A.I. nr. 60/2010, privind organizarea şi executarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, dispoziția privind constituirea zonelor speciale de siguranță cuprinde date referitoare la:
Verificarea modului în care îşi desfăşoară activitatea efectivele din dispozitivul de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, conform prevederilor O.M.A.I. nr. 60/2010, privind organizarea şi executarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, se efectuează de către:
Potrivit O.M.A..I. nr. 182/2009 privind procedura cercetării la faţa locului, responsabilul cu activităţile criminalistice are ca atribuţii:
Potrivit O.M.A.I. nr. 182/2009 privind procedura cercetării la faţa locului, ofiţerii şi agenţii de poliţie ajunşi primii la locul producerii evenimentului ori săvârșirii faptei iau următoarele măsuri:
Conform O.M.A.I. nr. 56/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înregistrarea, evidenţa unitară, circuitul sesizărilor penale şi coordonarea administrativă a activităţilor dispuse organelor de poliţie de către procuror, planul de cercetare nu se întocmește în dosarele penale repartizate spre soluţionare în care:
Conform O.M.A.I. nr. 56/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înregistrarea, evidența unitară, circuitul sesizărilor penale şi coordonarea administrativă a activităţilor dispuse organelor de poliţie de către procuror, soluţiile de clasare şi renunțare la judecată se comunică persoanelor prevăzute de lege:
Conform O.M.A.I. nr. 56/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înregistrarea, evidența unitară, circuitul sesizărilor penale şi coordonarea administrativă a activităţilor dispuse organelor de poliţie de către procuror, în cazul sesizărilor privind săvârşirea unor infracţiuni pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, organele de cercetare penală ale poliţiei judiciare procedează la înregistrarea actului de sesizare:
Potrivit Codului penal, infracţiunea este:
Potrivit Codului penal, autorul este:
Potrivit Codului penal, constituie măsură educativă neprivativă de libertate:
Potrivit Codului penal, pe durata executării măsurilor educative neprivative de libertate, instanţa poate impune minorului una sau mai multe dintre următoarele obligaţii:
Potrivit Codului penal, constituie infracțiunea de lovirea sau alte violenţe şi:
Potrivit Codului penal, raportul sexual, actul sexual oral sau anal cu o persoană, săvârşit prin constrângere, punere în imposibilitate de a se apăra ori de a-şi exprima voinţa sau profitând de această stare constituie infracţiunea de:
Potrivit Codului penal, constituie infracțiunea de tâlhărie calificată, tâlhăria săvârşită în următoarea împrejurare:
Potrivit Codului de procedură penală, acţiunea penală nu poate fi pusă în mişcare, iar când a fost pusă în mişcare nu mai poate fi exercitată dacă:
Potrivit Codului de procedură penală, subiecţii procesuali principali sunt:
Potrivit Codului de procedură penală, procesul-verbal cuprinde:
Potrivit Codului de procedură penală, durata totală a arestării preventive a inculpatului în cursul urmăririi penale nu poate depăşi un termen rezonabil şi:
Potrivit Codului de procedură penală, minorul cu o vârstă mai mică de 16 ani va fi citat:
Potrivit Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, republicată, licenţa de funcţionare aparţinând unei societăţi specializate se anulează:
Potrivit Instrucţiunilor M.A.I. nr. 9/2013 privind efectuarea analizelor de risc la securitatea fizică a unităţilor ce fac obiectul Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, analiza de risc se revizuieşte:
Potrivit H.G. nr. 301/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare, actualizarea planului de pază al transportului se face numai:
Potrivit H.G. nr. 301/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare, proiectul sistemului de alarmare se depune de către beneficiar spre avizare la inspectoratele judeţene de poliţie ori la Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti pe raza cărora / căreia se află obiectivul:
Potrivit Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, se exceptează de la accesul liber al cetăţenilor următoarele informaţii:
În conformitate cu prevederile Legii nr. 171/2010 (actualizată) privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, deținerea de materiale lemnoase fără documente care să ateste îndeplinirea condiţiilor cu privire la legalitatea provenienței acestora, fără avize de însoţire a materialelor lemnoase valabile sau cu avize de însoţire din care nu rezultă proveniența legală sau fără documentele comunitare echivalente acestora, prevăzute de lege …, constituie contravenţie silvică şi se sancţionează după cum urmează:
În conformitate cu prevederile Legii nr. 171/2010 (actualizată) privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, recolrarea din fondul forestier naţional a produselor nelemnoase specifice, fără acordul proprietarului şi / sau al ocolului silvic care asigură administrarea pădurii … , constituie contravenţie silvică şi se sancţionează după cum urmează:
În conformitate cu prevederile Legii nr. 46/2008 (republicată) — Codul Silvic, art. 108, păşunatul în pădurile sau în suprafețele de pădure în care acesta este interzis constituie infracţiune silvică şi se pedepseşte după cum urmează:
În conformitate cu prevederile Legii nr. 46/2008 (republicată) — Codul Silvic, art. 109, furtul de arbori doborăţi sau rupți de fenomene naturale ori de arbori, puieţi sau lăstari care au fost tăiaţi ori scoşi din rădăcini, din păduri, perdele forestiere de protecţie, din terenuri degradate care au fost ameliorate prin lucrări de impădurire şi din vegetaţia forestieră din afara fondului forestier naţional, precum şi al oricăror altor produse specifice ale fondului forestier naţional constituie infracțiune şi se pedepseşte după cum urmează:
Conform Ordinului M.A.I. nr. 212/2010 (actualizat) privind procedurile de lucru pentru activităţile autorităţilor naţionale competente din cadrul M.A.I. aferente semnalărilor din S.I.N.S. şi S.I.S., pentru crearea unei semnalări se introduc în mod obligatoriu cel puţin următoarele date:
Conform Ordinului M.A.I. nr. 212/2010 (actualizat) privind procedurile de lucru pentru activităţile autorităţilor naţionale competente din cadrul M.A.I. aferente semnalărilor din S.I.N.S. şi S.1.S., semnalările cu privire la persoanele căutate în vederea participării la o procedură judiciară se introduc în SINS / SIS pentru următoarele categorii de persoane:
Conform Ordinului M.A.I. nr. 212/2010 (actualizat) privind procedurile de lucru pentru activităţile autorităţilor naţionale competente din cadrul MAI aferente semnalărilor din S.I.N.S. şi S.I.S., categoriile de bunuri care pot face obiectul semnalărilor privind bunuri căutate pentru a fi confiscate sau folosite ca probe în cursul procedurilor penale sunt următoarele:
În conformitate cu prevederile Legii nr. 61/1991 (republicată) pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii și liniştii publice, servirea cu băuturi alcoolice în localuri publice şi în afara acestora pe timpul desfăşurării adunărilor publice, grevelor, manifestărilor sportive sau altor asemenea intruniri publice, în imediala apropiere, precum şi consumul de băuturi alcoolice în astfel de condiții de către participanţi, se sancţionează contravenţional cu amendă şi complementar cu:
Constituirea unui grup format din trei sau mai multe persoane, în scopul de a săvârşi acţiuni ilicite, contrare ordinii şi liniştii publice şi normelor de convieţuire socială, precum şi actele de încurajare sau sprijinire, sub orice formă, a unor astfel de grupuri de persoane, care incită la dezordine socială, constituie:
Conform O.G. 2/2001 (actualizată), în situaţia în care o faptă a fost urmărită ca infracţiune şi ulterior s-a stabilit că ea constituie contravenţie, prescripţia aplicării sancţiunii contravenţionale nu curge pe tot timpul cât cauza s-a aflat în faţa organelor de cercetare sau urmărire penală ori în faţa instanţei de judecată. Prescripţia operează totuși dacă:
În baza Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, orice persoană vizată are dreptul de a obţine de la operator, confirmarea faptului că datele care o privesc sunt sau nu sunt prelucrate de acesta:
Conform prevederilor Legii nr. 217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenţei în familie, victima violenţei în familie are dreptul la:
Cererea pentru emiterea ordinului de protecţie, formulată conform prevederilor Legii nr. 217/2003, pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie, este de competenţa:
Prin intermediul ordinului de protecţie emis de instanță conform prevederilor Legii nr. 217/2003, pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie, se poate dispune şi:
Cererile pentru emiterea ordinului de protecţie, formulate în baza Legii nr. 217/2003, pentru prevenirea și combaterea violenţei în familie, se judecă de urgenţă şi, în orice situaţie, soluţionarea acestora nu poate depăşi un termen de:
Petiţiile adresate Ministerului Afacerilor Interne, a căror soluţionare este de competenţa altor autorităţi publice, instituţii sau organizaţii legal constituite, se trimit acestora, conform prevederilor O.M.A.I. nr. 190/2004, privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de primire, evidenţă, examinarea şi soluţionare a petițților, precum şi de primire a cetăţenilor în audienţă în structurile M.A.I., în termen de:
Având în vedere prevederile O.M.A.I. nr. 190/2004, privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de primire, evidenţă, examinarea şi soluţionare a petiţţilor, precum şi de primire a cetățenilor în audiență în structurile M.A.I., în cazuri deosebite care necesită o cercetare îndelungată, termenul de examinare şi rezolvare a reclamaţiilor, sesizărilor, cererilor şi propunerilor, precum şi comunicarea răspunsurilor către petenţi, va putea fi prelungit cu: